Pagina's

vrijdag 30 maart 2012

Een verjaardagscanvas

Dit keer heb ik een canvas om aan jullie te laten zien. Een tante van mij wordt a.s. zondag 65 en dit vond ik wel een reden om iets anders als anders te maken. Dus geen verjaardagskaartje maar een verjaardagsschilderijtje (het canvas is 20x20). 
Ik heb het canvasdoek eerst bestempeld met een stempel van een veer met versamark. Daarna witte embossingpoeder erop gedaan.
Vervolgens een tekststempel erop gestempeld met distressinkt en het hele canvas ook bewerkt met distress. 
Het vogelkooitje en vogel zijn stansen van Tim Holtz. Het vogelkooitje heb ik bewerkt met glimmerglam. De vogel heb ik bestempeld met muzieknootjes en daarna gekleurd met distress inkt. Vervolgens een laagje glossyaccents erop en later de vleugel erin gestoken.
De vlinders zijn allemaal gemaakt met stansen van Tim Holtz en bewerkt met alcoholinkt.
De cijfers heb ik uit karton geknipt en bewerkt met structuurpasta. Na drogen gekleurd met distress inkt. Het vogeltje en kroontje en de letters "van Harte" zijn ook stansen van TH.


Bij het schilderijtje nog een bijpassend label gemaakt waar ik nog even een persoonlijke noot op ga schrijven.
Dit label is helemaal gemaakt met stansen van Tim Holtz en distress inkt. De achtergrond heb ik geembossed met een embossingfolder van cuttlebug. Daarna de hele achtergrond bewerkt met distress inkt. De vlinders zijn met alcoholinkt gekleurd.
De tekst is een stempeltje van Nicolle.
Ik ga het schilderijtje aan mijn ouders meegeven die a.s. zondag al op verjaardagsvisite gaan. Wij gaan zelf pas volgende week omdat wij a.s. zondag mee gaan lopen met de Drunense Duinenloop. Pfff dat wordt 10 km afzien.
Ik wens iedereen alvast een heel fijn weekend!


Groetjes Fieneke

13 opmerkingen:

  1. Wat laat je weer een bijzondere creatie zien, het is in 1 woord SUPER!!! Wat een geweldige details erop verwerkt!!!

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi gedaan! Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zit hier te genieten van al dat moois! schitterend Fieneke:0)
    grtz Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee voor een kadootje en het ziet er weer fantastie's uit.
    Succes met de 10 km

    groetjes,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een pracht van een creatie Fieneke.
    Echt schitterend.
    Heb een heel fijn weekend.

    Gr Leny Hempen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik denk dat je tante heel blij zal zijn met deze schitterende canvas, mooie details en heel mooi bewerkt.
    je label ziet er ook super uit.

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Fieneke, heb net gezien dat je de 40e volger van mijn blog geworden bent. Super gaaf! Natuurlijk ben ik meteen een kijkje gaan nemen op jouw blog. En daar staan echt leuke dingen op. Het canvas dat je voor je tante gemaakt hebt, is heel mooi. Toevallig heb ik gisteravond een stempelworkshop gedaan en ben ik ook met Tim Holtz stempels bezig geweest. Jij hebt er een volger bij, hoor.
    Tot ziens, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heeeeeeel erg leuk en mooi gemaakt.
    IDD weer eens wat anders (en leuks) dan een kaart.
    Veel succes morgen, ik doe het je niet na, denk daar maar aan als je het even moeilijk hebt :-)
    Lieve Groet, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een prachtig canvas Fieneke, supermooi gemaakt. Ook dat labeltje is leuk!!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow Fieneke,dank je wel dat je bij mij bent komen kijken want nu heb ik jou ontdekt!Wat een prachtig canvas heb je gemaakt en zoveel technieken,schitterend,die zal vast een mooie plaats krijgen.Ook het idee om dit i.p.v.een kaart te maken vind ik erg origineel.Heel veel succes met de loop,groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Fieneke

    Dit is wel een heel origineel cadeau, echt schitterend gemaakt met mooie technieken. Ik heb je andere creaties ook gezien en vind ze allemaal even prachtig.
    Gelukkig is het niet te warm om te lopen, succes.

    Lieve groetjes
    Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig!!!! Wat heb je dat weer mooi gemaakt.

    10 km in de duinen.....petje af hoor! Hoop dat het weer mee zit.

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi bloglezer,
Ik vind het erg leuk dat je op mijn blog langs komt en een reactie achter wilt laten. Ik lees ze altijd met veel plezier!
Liefs Fieneke