Pagina's

zaterdag 24 augustus 2013

Spectrum Noir en hobbybeurs



Hallo allemaal,
Ik kom langzaam weer terug in freubel en blogland. Hierboven en hieronder zijn mijn eerste experimenten van een combinatie tussen Alcohol stiften en distressinkt. De bloemen (stempels Jofy van PaperArtsy) heb ik eerst ingekleurd met mijn nieuwe Spectrum Noir stiften. Daarna de achtergrond bewerkt met distress inkt. Het voordeel is dat de alcohol inkt niet reageert met de distress. Voordeel is dat je niet steeds de bloemen allemaal hoeft te maskeren als je de achtergrond gaat kleuren. Ik moet nog wel ervaring opdoen met het kleuren met de stiften.....maar het is leuk

Ik het gisteren een gezellig dagje met mijn moeder op de hobbybeurs in Den Bosch gehad. Daar heb ik oa.a de Spectrum Noir stiften gekocht, wat tekst stempels, een paar templates en de dylusions inktpad. Genoeg materiaal, ik had nog niet genoeg;) om weer uren vooruit te kunnen.
Maar we hebben ook leuke workshops gedaan. Een workshop kaart maken met panpastels bij de Scrapheap (geen foto). Een workshop bij Creabest waarbij we een canvasje hebben gemaakt met panpastels, templates, stempels en structuurpasta. Ik vond hem wel leuk geworden en niet geheel onbelangrijk, erg leuk om te maken.


En wat ook erg leuk was, was het maken van de onderstaande hangers. Deze zijn gemaakt van houten blokjes en eierschillen. De eierschillen, na het opplakken, geverfd met inkt/verf op waterbasis. Daarna afgelakt. Leuke techniek, leuk om nog wel eens een keertje thuis te gaan doen. Het was een leuke beurs, niet al te groot en al helemaal niet druk. Niet leuk voor de standhouders denk ik, maar wel voor ons als bezoekers.Weer veel inspiratie opgedaan.


Zo dat waren weer een aantal creaties. Ik wens iedereen nog een fijn weekend en tot een volgend blogberichtje maar weer.

Groetjes Fieneke

6 opmerkingen:

  1. Hoi Fieneke,nou moest ik gisteren aan je denken op de beurs omdat ik een gelly-plate zag en vervolgens stond ik bij de eierschalen-workshop te kijken en vroeg ik aan iemand: "waar kleuren jullie dit nu mee?"en toen dacht ik: "dat leek Fieneke wel maar die was toch niet zo blond in Zeist?"was je dit wel??? Haha....Je creaties zijn heel verschillend maar wel heel leuk en kleurrijk allemaal,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi dat kan ik wel zijn geweest. Ik ben gestopt met mijn haren verven en nu wel een stuk lichter.

      Verwijderen
  2. Wat een mooie resultaten Fieneke...plezier met je nieuwe aankopen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt gezellig dat dagje op de beurs en wat een leuke resultaten! Die hangers zijn erg leuk! Groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fieneke, das sind traumhaft schöne Karten.
    Die gefallen mir alle sehr gut :-)
    Sophie xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je kaarten zijn echt weer GEWELDIG, ik ben ook echt gevallen voor de Jofi serie!
    Leuke dingen heb je gemaakt op de beurs.
    gr Patricia

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi bloglezer,
Ik vind het erg leuk dat je op mijn blog langs komt en een reactie achter wilt laten. Ik lees ze altijd met veel plezier!
Liefs Fieneke